Szerb Körverseny 2.2
Június 19. és 21. között immáron 75. alkalommal kerül megrendezésre a Szerb Körverseny, amely idén az eddig megszokottaktól eltérően mindössze három szakaszos lesz.
1. szakasz Pozarevac › Pozarevac, 123.2 km
2. szakasz Pozarevac › Ruma, 223.9 km
3. szakasz Ruma › Beograd, 81.9 km
Az első napon két kategorizált emelkedő, míg a második napon több mint 200 kilométer megtételét követően egyetlen kaptató nehezíti a mezőny dolgát,a mely szakaszok ennek ellenére is a sprintereknek kedvezhetnek. A záró etapon ellenben Belgrádban a szokásos emelkedős befutóra van kilátás.
A viadalon 25 csapat – 14 kontinentális, 4 regionális klub és 7 nemzeti válogatott – képviselteti magát, akik közül mindenféleképpen kiemelendő az olasz MG Kvis-Trevigiani, az osztrák Tirol, az orosz Itera-Katusha, a szlovák Dukla Trencin-Trek illetőleg a német LKT Team Brandenburg.
GP Sarajevo 1.2
Június 22-én vasárnap a bosnyák GP Sarajevo viadalán folytatódik a küzdelem. A táv ugyan csak 135 és fél kilométer, de két igencsak nehéz emelkedő nehezíti a versenyzők dolgát, amelyek közül a célhoz közelebb fekvő Igman 1150 méter magas és átlagban 6 %-os.
A mezőny hasonlóan épül fel majd, mint a Szerb Körversenyen, ám fontos és örömteli hír, hogy az Utensilnord mellett a Mugenrace Team Prológ is képviseli a hazai színeket. A verseny a béke jegyében az I. Világháború emléke előtt adózik.
Giro dell’Appennino 1.1
A nemzeti bajnokságot megelőzően még egy kemény olasz 1.1-es is vár a csapatra június 24-én rendezik ugyanis a Giro dell’Appenino egynaposát. A közel 200 kilométeres verseny négy kiemelt emelkedőt tartogat a Passo del Turchino, a Passo della Bocchetta, a Passo della Castagnola illetőleg a Passo dei Giovi emelkedőit.
Az esélyekről Stubán Ferenc sportigazgató nyilatkozott. „A Szerb Körverseny első két szakasza a sprintereknek kedvezhet, habár vannak kisebb emelkedők. A záró etap azonban a hegyimenőké lehet. A csapat ambiciózus, reméljük, hogy minél jobb teljesítményt érhetünk el ezeken a viadalokon.”
Az Utensilnord a Bernárd Bendegúz, Dér Zsolt, Alessandro Mazzi, Rózsa Balázs, Daniele Scampamorte és Giovanni Visconti hatosra épít majd ezeken a viadalokon.