Október 6-án Milánóban került sor a Giro d’Italia 2015-ös útvonalának prezentációjára, míg a tegnapi napon a Tour de France penzumáról is lehullt a lepel.
Táv
Mindkét útvonal megközelítőleg hasonló távolságot ölel fel a három hét alatt. Az Olasz Körversenyen 3481,8 kilométer, míg a Francia Körön 3344 kilométer várja majd a karavánt.
Időfutam
Olaszországban jövő májusban nem kevesebb mint 76,8 kilométernyi egyenkénti kronó várja a kerekeseket. Mindkét versenyen lesz egy-egy csapatidőfutam, azonban míg a Giron a prossecoi dombok árnyékában 2009 óta az egyik leghosszabb kronóra kerül sor a maga 59,2 kilométerével addig a Touron mindössze a nyitó etap 13,7 kilométere áll szemben ezzel a hollandiai Utrechtben.
Hegyek
Mindkét kultikus viadalon hét hegyi szakasz lesz, a Giron 4 hegyi befutóval - Madonna di Campiglio, Aprica, Cervinia és Sestriere – ellenben a Touron öt hegyi véghajrával - Pierre Saint Martin, Plateau de Beille, Pra Loup, La Toussuire és Alpe d’Huez -.
Falak és dombok
A nagy hegyek árnyékában természetesen számos kisebb fal is gondoskodik az unalom elkerüléséről. A Tour de France során a Mur de Huy, a Mûr-de-Bretagne és a Côte de la Croix Neuve befutójára lesz érdemes odafigyelni, míg a Giron az Abetone, a Campitello Matese és a Monte Berico hármasa tartogathat meglepetéseket.
A legkomolyabb részek
A Tour de France során a Mur du Huy 19 %-os befutója ígérkezik a legkeményebbnek, míg a Giro d’Italian a Passo di Mortirolo 18 %-os részei riogatnak majd.
Hogy, melyik viadal is ígérkezik jobbnak? Jelen állás szerint ez egy egyértelműen eldönthetetlen kérdés.
Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye